torstai 2. maaliskuuta 2017

RUOKAPÄIVÄKIRJA

Olen kirjaillut ruokailujani ylös välillä Sulamoon, mikä on oikein kätevä palvelu kaloreitaan tarkkailevalle. Etenkin nyt kun liikkumaan ei pääse, on mielestäni fiksua pitää tarkempaa lukua syömisistään. Ruokailujani en ole koskaan oikeastaan punninnut, koska kohdallani se helposti voisi luiskahtaa liialliseksi tarkkailuksi ja kontrolloimiseksi. Nyt viimeaikoina olen kuitenkin joitakin aterioita punninnut ihan vain siksi, että saan ne merkattua oikein tuonne palveluun. Alla olevassa ruokapäivyrissä en ruokia vielä punninnut, joten koot ovat silmämääräisesti katsottuja. 


Kaloreita tulee tästä setistä vajaa 1700 ja kulutukseni tuon sovelluksen mukaan on pikkuisen vajaa 2000 kcal, eli miinuksella ollaan kolmensadan kalorin verran. Tuostakin kun olisi vaihdettu pulla ja sipsit esimerkiksi hedelmään, olisi tulos jo toisenlainen mutta niinkuin olen sanonut, ei ole niin justiinsa!

Pääasia on ettei tule popsittua yli kulutuksen, kun tavoitteena kuitenkin on ylimääräisestä massasta eroon pääsy. Kasviksi ja kuituja sain tuona päivänä reilusti liian vähän. Vaikka ei ihan kokonaan päin prinkkalaa mentykään, olisi tässä kuitenkin petraamisen varaa. Kun saan esimerkiksi tämän päivän ruokailut kirjailtua, laittelen vertailun vuoksi siitäkin materiaalia. 

2 kommenttia:

  1. Täytyypä tutustua tähän. Itse olen käyttänyt Finelin ruokapäiväkirjaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen tutustumaan! Ohjelma on maksullinen mutta sen väärti, itse olen ainakin ihan täysin vannoutunut sovellukselle :D

      Poista